O czym należy pamiętać, zakładając kancelarię?
Autor: Emocni
Kancelaria prawna musi sprawiać wrażenie profesjonalnej, również jako miejsce, w którym odbywają się spotkania z klientami. Aby czuli się w niej komfortowo, jej koncepcja przestrzenna powinna być dobrze przemyślana.
Radca prawny, realizując swoje obowiązki, chce je zrealizować w sposób jak najbardziej kompetentny. Aby tak było, jego miejsce pracy musi temu sprzyjać. Ważne jest, aby elementy wyposażenia mobilizowały do niej.
Miejsce spotkań z klientami, czyli siedziba, w której mieści się kancelaria prawnicza, to wizytówka firmy. Nie można pozwolić, aby jakiś element wystroju kolidował z innym, bo może być to oznaką jakiegoś nieuporządkowania. Nasz klient może pomyśleć, że nasze usługi będą podobne.
Ważną kwestią jest dobre oznakowanie kancelarii już na budynku, w którym się mieści, aby nikt nie miał problemu z dotarciem do niej. Zainteresowani naszymi usługami i tak przychodzą do nas z problemami prawnymi, przysparzającymi im sporo stresu, więc nie należałoby dodawać im kolejnego.
Gdy już trafią do naszej firmy, chcą ujrzeć czyste i urządzone z gustem pomieszczenia, w których odbywa się obsługa prawna. Atmosfera towarzysząca spotkaniom powinna być miła i przyjemna. Warto również pamiętać o kolorystyce wnętrza. Ludzie przychodzący do prawnika są zazwyczaj trochę poddenerwowani, a spokojne, stonowane kolory natury mogą sprawić, że trochę się uspokoją. To także dobre barwy dla pracowników.
Wszyscy dobrze wiemy, jak na naszą pracę wpływa hałas dochodzący z zewnątrz. Nie mogąc skupić się na danej sprawie, nasza wydajność spada. Aby utrzymać odpowiedni komfort pracy, należy dobrze wygłuszyć pomieszczenia. Można to zrobić za pomocą wykładziny dywanowej czy też podwieszanych sufitów. W przypadku bardzo obszernych pomieszczeń, swoją rolę dobrze spełnią również przesuwane ścianki działowe lub duże rośliny doniczkowe.
Ważne jest także odpowiednio dobrane oświetlenie. Jeśli dostęp światła naturalnego nie jest wystarczający do wykonywania pracy, to należy doposażyć biuro w światło sztuczne. Zazwyczaj jest to oświetlenie sufitowe, które swoim zasięgiem obejmie całe biuro oraz lampy biurkowe, które pozwolą na doświetlenie swojego stanowiska pracy. Nie należy przy tym zapominać, aby wszystkie te elementy współgrały ze sobą.
Nie należy zaniedbywać porządku, jaki powinien panować w biurze. Przybory biurowe oraz dokumenty powinny mieć swoje stałe miejsce. Natomiast strefa, w której przyjmowani są petenci, powinna być wydzielona w taki sposób, aby nie przeszkadzała innym podczas pracy. Tak zaprojektowana i wyglądająca kancelaria radców prawnych z pewnością będzie miejscem, gdzie klienci będą czuli się bardzo komfortowo. Dzięki takiemu odczuciu możemy być pewni, że jeżeli będą potrzebować dalszej pomocy, to wrócą do nas i do ładu, jaki panuje w naszej kancelarii.
Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz